ביקור שר הבריאות ניצן הורוביץ בכפר נהר הירדן

ב-06.01.2022, בסיומו של נופש לילדים המתמודדים עם עיוורון ועם לקויות ראייה דוברי השפה הערבית, זכינו לארח בכפר נהר הירדן את שר הבריאות, ניצן הורוביץ.

שר הבריאות סייר בכפר יחד עם מנכ"ל העמותה, תא"ל (במיל') יובל חלמיש, שאמר:

"כפר נהר הירדן הוא הדוגמא החיה לחשיבות שיש לפעילויות בכפר על תחושת המסוגלות אותה רוכשים הילדים המגיעים לכאן ועל ההשפעה שלה על יכולת ההתמודדות עם המחלה. דווקא בימים אלה, של חוסר וודאות, ילדים רבים, במיוחד אם שייכים לקבוצות סיכון בריאותי, נכנסים לבידודים והשגרה נקטעת ועל כן, הפעילות בכפר, תחת השגחה רפואית צמודה, מסייעת לרבים מהם להתמודד עם הקשיים."

שר הבריאות ביקר גם במדיקלאב – מרפאת הכפר, ופגש את המנהל הרפואי של הכפר – ד"ר הרצל גבריאל, שסיפר כיצד המרפאה ערוכה ומתאימה את עצמה לטיפול ב-25 מחלות שאיתם מתמודדים הילדים המגיעים לכפר וכיצד מתבצע הליווי המותאם אישית לכל ילד וילד. 

שר הבריאות שמע מגל דובו גליקמן, מנהלת מחלקת ההדרכה, על פעילות מחזורי הנופש ותכניות החוץ החדשות של הכפר: תוכנית "כפר על גלגלים", ותוכנית "כפר במזוודה" המביאה את רוח הכפר לבית החולים לילדים רות רפפורט ברמב"ם חיפה.

לבסוף פגש את קומונת שנת השירות והשירות הלאומי ושמע מהם על פעילותם, עשייתם והתנדבותם בכפר.

שר הבריאות ניצן הורוביץ פרסם בעמוד האינסטגרם שלו:

המקום הזה נגע לי בלב... המקום הזה גורם לך להתגאות במה שיש לך, להרגיש כמו כולם. לראות אחד את השני, ולא את המחלה... זו בריאות לכל דבר. משרד הבריאות לא לקח חלק בפעילות כאן, אנחנו נדאג להדק את הקשר, ולחזק את גן העדן הזה.